Som ny försäljningschef blir man ödmjuk. Och framförallt: nyfiken. Vad är det som gör er nöjdare och vad ska vi fokusera på för att trenden ska hålla i sig?
En sådan här undersökning bygger ju på väldigt många frågor och skälet till att vi låter Svenskt Kvalitetsindex fråga åt oss är framförallt att vi vill veta vad som är viktigast för oss att fokusera på framåt utan att vinkla, förvränga eller bortse. Raka, ärliga svar. Där tar jag med mig några saker:
Det ska vara enkelt. Som norrlänning tänker jag att jag har det i blodet, att man inte ska göra saker svårare än vad de är. Och det är ju en av fördelarna med fjärrvärme: att man som kund lugnt ska kunna syssla med något annat.
Vi ska vara proaktiva. Och det är inte samma sak som att höra av sig ofta, utan det handlar om att vi ska höra av oss när vi tror att kunderna behöver oss. Och att vi vet just vad den specifika kunden behöver.
Vi ska fortsätta jobba för ett klimatpositivt Stockholm. Vi vill bli klimatpositiva år 2025, det har du nog inte missat – och jag är glad över att våra kunder står bakom oss på den resan. Många av dem vill till och med betala lite extra för att möjliggöra satsningar på negativa utsläpp.
Här skulle man kunna försöka göra om den här krönikan till skryt, men jag vill istället tacka alla stockholmare som hjälper oss att göra det varmt och skönt, på ett alltmer hållbart och enkelt sätt. Tack för att ni är med i Prisdialogen, tack för att ni använder våra digitala tjänster alltmer och tack för att ni ger oss feedback i alla samtal och möten som vi har. Vi har ödmjukt lyssnat och vi ska bli ännu bättre nästa år. Fjärrvärme handlar om att jobba med gemensam kraft, det är bara då det blir riktigt, riktigt bra!
Carl Lidholm
PS. För dig som är insatt i den här typen av index och är extra nyfiken: vår NKI-siffra ligger på 72,4, jämfört med 66,3 för tre år sedan.