Om oturen är framme och något krånglar i din värmesystem, eller din fjärrvärmecentral rycker vi ut och löser problemet. Som din energipartner vill vi att du ska känna dig trygg med din fjärrvärme eller fjärrkyla, dygnet runt, året om.
Säkerställ att ditt avbrott inte beror på ett planerat arbete i fjärrvärmenätet i ert område. Mer information om planerade arbeten finner du här.
Felanmälan Telefon: 020-31 31 51, dygnet runt
Från utlandet: +46 102 04 54 58 (OBS, ev. utlandstaxa från telefonoperatör tillkommer)
Mejla vår kundservice: kundservice@stockholmexergi.se
Kundservice: 020-31 31 51, mån-fre 09.00-16.00
För att vi på bästa sätt ska kunna hjälpa dig med mer information om tjänsten behöver vi få mer information om din fastighet. Använd knappen nedan för att komma till tjänsten via Mina sidor (inlogg via BankID).
Gå vidare till intresseanmälan
Saknar du BankID? Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
I vår Fjärrvärmehandbok finns matnyttiga tips om hur du förvaltar din fastighets värmesystem. I denna hittar du, förutom övergripande information om en fastighets värmesystem en utförlig felsökningsguide om du upplever problem med värmen eller varmvattnet i din fastighet. Felsökningsguiden kan hjälpa dig hitta vad problemet beror på och på vilket sätt detta kan åtgärdas.
Fjärrvärmehandboken för Brf och Företag
Fjärrvärmehandboken för villa och mindre fastighet