Här fyller du i formulär gällande ditt ärende. Din information ger oss möjlighet att hjälpa dig snabbare.

Vanliga frågor och svar till Kundservice:

Du når Mina sidor via den lila knappen ”Logga in” som du finner längst upp till höger på webbsidans startsida. Du kan även logga in här: Mina sidor

Nej, grönt vatten är inte farligt. Vårt fjärrvärmevatten är färgat grönt med färgämnet pyranin för att vi lättare ska kunna hitta läckage. Du ska dock inte dricka det gröna vattnet då fjärrvärmevatten inte är godkänt som dricksvatten. Om du ser grönt vatten i utemiljö så kan det finnas ett läckage i fjärrvärmenätet. Du ska då kontakta oss på telefonnummer 020-31 31 51. Glöm inte att hålla avstånd från vattnet då vattnet kan vara mycket varmt. Om du får grönt varmvatten i kranen hemma beror det förmodligen på att din fjärrvärmecentral läcker. Du ska då kontakta din fastighetsägare och göra en felanmälan. Bor du i villa, kontakta Kundservice på telefon 020-31 31 51 så hjälper vi dig.

Ja, leveransen av fjärrvärme till våra kunder är fortsatt trygg och stabil även om vår verksamhet också påverkas av det osäkra omvärldsläget med bland annat ökade transport- och bränslekostnader, höjda räntor och brist på vissa bränslen.

Ska du byta eller sälja din fastighet behöver vi få in en ”Ägarbytesblankett”. Gör din anmälan om ägarbyte på vår hemsida under Kundservice/Blanketter, Blanketter

Är du eller någon annan ny kontaktperson? Då vill vi gärna ta del av den informationen. Gå in på ”Blanketter” på sidan Kundservice under för att uppdatera dina uppgifter, Blanketter

Kontrollera först om det är någon driftstörning i området, du hittar information på vår avbrottskarta på sidan Kundservice/Avbrott och pågående arbeten, Avbrott och pågående arbeten. Om det inte är något störning i området, se vår felsökningsguide under Kundservice/Avbrott och pågående arbeten/Råd och vanliga frågor vid avbrott, Felsökningsguide Om du inte själv lyckas lokalisera felet, ring vår Kundservice så hjälper vi dig.

Du hittar din senaste faktura, din fakturahistorik på Mina sidor, Mina sidor. Om du har autogiro och det inte fungerar, kontakta Kundservice så hjälper vi dig.

Om du inte har mottagit din faktura ber vi dig att i första hand kontrollera din skräppost. I vissa fall når våra fakturor inte fram då mottagaren har ett spam-filter inställt. Om du inte hittar din faktura i skräpposten ber dig kontakta vår Kundservice för att kontrollera så att vi har korrekta uppgifter registrerade.

Några fel som kan uppstå är att sensorerna inte går att registrera, att de lyser rött eller inte sänder som de ska. Prova först att byta batterier i sensorn. Vissa användare kan visa sig inte ha behörighet när de loggar in. Kontakta Kundservice så hjälper vi dig.

I vår avbrottkarta, som du finner på sidan Avbrott och pågående arbeten, hittar du information om pågående avbrott.

Under Behörighet har du som Administratör möjlighet att bjuda in nya användare, ta bort befintliga användare samt redigera deras behörigheter. Som administratör kan du även byta primär kontaktperson för kunden. Om ni har en förvaltare kan du även bjuda in och ge respektive förvaltningsbolag behörighet att se en eller fler anläggningar genom att ange förvaltningsbolagets organisationsnummer. Mina sidor.

Kontakta Kundservice via mejl, kundservice@stockholmexergi.se så hjälper vi dig.


Du kan även kontakta oss via mejl eller telefon:

Felanmälan: 020-31 31 51 dygnet runt (från utlandet ring +46 102 04 54 58*)
Kundservice: 020-31 31 51 mån-fre 09:00 – 16:00 (från utlandet ring +46 102 04 54 58*)
Mejla: kundservice@stockholmexergi.se

*OBS, eventuell utlandstaxa från telefonoperatör tillkommer


Allt du behöver veta finns på Mina sidor

På Mina sidor finns samlad information om din värme- och kylaleverans på ett och samma ställe. Tjänsten är kostnadsfri och finns tillgänglig för dig via webben, surfplattan eller mobilen.