Här finner du information om våra avbrott och pågående arbeten. Tack för att du är med och bidrar till en hållbar stad.
För information om arbete på Parkgatan, klicka här
Fjärrvärmeläckan vid Ullvidevägen i Vällingby är nu åtgärdad
Stockholm Exergi och våra samarbetspartners har nu åtgärdat läckan på Ullvidevägen och nya ledningar är på plats. Närliggande vattendrag kan fortsatt vara gröna under en tid och detta beror på hur snabb vatten utbytet i området sker. Den gröna färgen kommer från pyranin – ett ofarligt livsmedelsklassat färgämne som används för att spåra läckor.
Vill du rapportera in ett avbrott eller störning? Ring 020-31 31 51
I kartan nedan finner du information om aktuella avbrott i samband med arbete som görs på fjärrvärme- eller fjärrkylanätet. Klicka på ikonerna på kartan för att få mer information.
Har du frågor, kontakta vår kundservice
Vi åtgärdar ett läckage som uppstod på våra fjärrvärmeledningar vid Parkgatan och ersätter de skadade delarna med nya ledningar.
Stockholm Exergi erbjuder idag en prenumerationstjänst för avisering av avbrott i fjärrvärme- och fjärrkylaleveransen. Från och med 1 november kommer aviseringen huvudsakligen att ske via kundens huvudkontakt. Om du är boende eller allmänhet som vill ha avbrottsavisering kan du anmäla detta hos oss via knappen nedan.
Observera att det kan ta upp till 3 veckor innan din avbrottsavisering har startat. Om du saknar avbrottsavisering som kund, vänligen kontakta vår kundervice.
Vill du avregistrera dig från avbrottsavisering? Meddela oss här:
Ta bort mig från avbrottsavisering.
Glöm inte meddela vilken kontaktinformation (e-post eller telefonnummer) som du får avbrottsavisering på, samt vilken gata det gäller.
Vi hjälper dig gärna med frågor kring din fjärrvärme eller fjärrkyla, eller om något inte fungerar som det ska. Du vet väl också att du enkelt kan få hjälp via Mina sidor om du tex söker efter en faktura?