För information om projekt Hammarbybacken, klicka här
För information om arbete på Parkgatan, klicka här

Avbrott- och störningsinformation

Vill du rapportera in ett avbrott eller störning? Ring 020-31 31 51

I kartan nedan finner du information om aktuella avbrott i samband med arbete som görs på fjärrvärme- eller fjärrkylanätet. Klicka på ikonerna på kartan för att få mer information.

Har du frågor, kontakta vår kundservice

Sök efter störningsinfo

Pågående större projekt vid Hammarbybacken

Våra fjärrvärmeledningar i Hammarbybacken har uppnått sin tekniska livslängd och behöver bytas ut.

Var: Olaus Magnus väg och delning mellan Hammarbybacken – Arenavägen

Under hela projektperioden kommer det råda begränsad framkomlighet på sträckan, bland annat kommer del av sträcka endast ha ett körfält som trafik åt bägge håll behöv dela på, trafikstyrning på den sträckan kommer ske med hjälp av trafiksignaler. Uppdatering 27 maj: Vi har nu i samråd med Trafikkontoret öppnat upp för dubbelriktad trafik.

När: projektet kommer pågå från mitten av maj (vecka 20) fram till sista oktober

OBS! Under denna period kommer kunder på Olaus Magnus väg 6-12 försörjas via en mobil panncentral.

Vad innebär arbetet?

Förutom de klassiska FV-arbetena med schakt, rörläggning, svets, provning, skarvisolering och återställning kommer vi i projektet behöva riva bef. betongkulvert. Det arbetet utförs delvis med bilningshammare och det kan vissa perioder komma att låta en del. Dessa arbeten kommer utföras dagtid mellan 08.00- 16.00. Vi försöker minimera störningen från bilningsarbeten så mycket som möjligt genom att vi använder en metod där vi i stället sågar betongen. Det kommer dock inte gå överallt. Vi räknar med att bilningsarbeten framför allt pågår vecka 22 och vecka 28 (OBS! Inte hela tiden och inte hela dagar).

 

Pågående större projekt vid Parkgatan

Vi åtgärdar ett läckage som uppstod på våra fjärrvärmeledningar vid Parkgatan och ersätter de skadade delarna med nya ledningar.

Var: Parkgatan

När: Arbetet beräknas vara klart vintern 2024

Vad innebär arbetet?


Vill du ha avbrottsinformation?

Stockholm Exergi erbjuder idag en prenumerationstjänst för avisering av avbrott i fjärrvärme- och fjärrkylaleveransen. Från och med 1 november kommer aviseringen huvudsakligen att ske via kundens huvudkontakt. Om du är boende eller allmänhet som vill ha avbrottsavisering kan du anmäla detta hos oss via knappen nedan.
Observera att det kan ta upp till 3 veckor innan din avbrottsavisering har startat. Om du saknar avbrottsavisering som kund, vänligen kontakta vår kundervice. 

Anmälan avbrottsavisering allmänhet

Vill du avregistrera dig från avbrottsavisering? Meddela oss här:

 Ta bort mig från avbrottsavisering.

Glöm inte meddela vilken kontaktinformation (e-post eller telefonnummer) som du får avbrottsavisering på, samt vilken gata det gäller.

Vi hjälper dig direkt!

Vi hjälper dig direkt!

Vi hjälper dig gärna med frågor kring din fjärrvärme eller fjärrkyla, eller om något inte fungerar som det ska. Du vet väl också att du enkelt kan få hjälp via Mina sidor om du tex söker efter en faktura?