Har du råkat ut för en skada i samband med vår fjärrvärmeleverans eller vårt arbete ute på stan? Eller drabbats av något annat som gör att du inte fått fjärrvärme eller fjärrkyla som du ska. Kontakta oss så hjälper vi dig
Är du hyresgäst eller bostadsrättsinnehavare ber vi dig vid utebliven fjärrvärmeleverans att i första hand att kontakta din fastighetsägare eller bostadsrättsförening.
Steg 1 – Anmäl till ditt försäkringsbolag
Det första du ska tänka på om du råkat ut för någon typ av skada i samband med din fjärrvärme- eller fjärrkylaleverans är att göra en anmälan till ditt försäkringsbolag. Din hemförsäkring kan täcka en del av de skador som uppstått. Försäkringsbolaget kommer att göra en utredning och kontaktar sen oss i de fall som det är aktuellt.
Steg 2 – Gör en skadeanmälan
I din skadeanmälan (se länk nedan) under Beskrivning av inträffad händelse beskriver du detaljerat händelsen som orsakat skadan samt skadans omfattning. Bifoga underlag som styrker eventuella kostnader samt besiktningsunderlag eller liknande som kan vara till hjälp för ärendeansvarig i sin handläggning.
Steg 3 – Bekräftelse
När din skadeanmälan kommit till oss registreras ett ärende och du får en mailbekräftelse med ett ärendenummer. Registreringen kan ta upp till två arbetsdagar, bekräftelsen skickas till den e-postadress du har angett.
Ärendet tilldelas en ärendeansvarig som kommer att hantera det och ta kontakta med dig. Handlingstiderna varierar från fall till fall.
Vi hjälper dig gärna med frågor kring din fjärrvärme eller fjärrkyla, eller om något inte fungerar som det ska. Du vet väl också att du enkelt kan få hjälp via Mina sidor om du tex söker efter en faktura?