Som ny användare behöver du skapa ett konto, vilket du enkelt gör genom att logga in med BankID via knappen Logga in högst upp till höger på vår hemsida.
När du loggar in till Mina sidor väljer du i vilken roll du vill logga in:
Ditt konto är personligt och knutet till dig som person, vilket innebär att du alltid använder ditt vanliga, personliga BankID när du loggar in, även då du representerar en bostadsrättsförening, ett företag eller ett förvaltningsbolag.
Du skapar ditt personliga konto en gång, sen kan du använda det både privat och som företag. Genom att ange kundnummer och organisationsnummer kan du enkelt lägga till och koppla de kunder du har behörighet till, till ditt konto. Notera att du inte ser dina privata fastigheter när du loggar in som företag och du ser inte ditt företags fastigheter när du loggar in privat.
Mina sidor är endast avsedda för personer som är kunder till Stockholm Exergi, samt de personer som företräder eller utför uppdrag åt våra kunder. Här kan du läsa mer om våra användarvillkor och personuppgiftsbehandling inom Stockholm Exergi.
BankID och mobilt BankID är synonymt med varandra och Mina sidor stödjer båda varianterna, dvs. BankID som är installerat i din dator eller mobilt BankID på din smartphone.
BankID beställer du hos din bank.
Läs mer om vad du kan göra på Mina sidor på sidan Vad kan jag göra på Mina sidor.
Vi hjälper dig gärna med frågor kring din fjärrvärme eller fjärrkyla, eller om något inte fungerar som det ska. Du vet väl också att du enkelt kan få hjälp via Mina sidor om du tex söker efter en faktura?